Kwaliteit lijkt meer te kosten, maar in wezen is dat niet zo

Toen Jörgen Petersen tien jaar geleden besloot om Il Pranzo te beginnen – onder meer lunches verzorgen voor bedrijven, catering op maat en een lunchroom in Waalwijk – was hij er heel snel uit wie voor hem alles rondom schoonmaak en hygiëne zou moeten verzorgen: Schwartzmans BV. “Bij het bedrijf waar ik eerst werkte, deden we ook al zaken met William en zijn team. Tot volle tevredenheid van beide partijen.”
Jörgen roemt de service van Schwartzmans. “Bij nieuwe reinigingsmiddelen wil je weten hoe je dat precies moet gebruiken. Je moet dus geïnformeerd worden. Wat mij opvalt, is dat zijn medewerkers heel goed op de hoogte zijn van de ins en outs van de producten. Er wordt geen kletskoek verkocht. In onze branche is dat essentieel, want je werkt met voedsel. Dus moet je zeker van je zaak zijn.”
Ook over de kwaliteit van de producten is Jörgen heel content. “Je betaalt er wel meer voor. In eerste instantie denk je: daar kun je op bezuinigen. Dat idee laat je varen als je met de producten werkt. Ze zijn efficiënter, dus ben je eerder klaar. Je verdient het dus terug op de arbeidskosten. Bovendien komt het de hygiëne ten goede.”
Schwartzmans omarmt het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Il Pranzo levert daar ook een bijdrage aan. “We betalen ruimschoots op tijd de leveringen. Dus gaat er een deel van de factuur naar Villa Pardoes. Mooi dat William dat doet. En passant maken ook wij daar deel van uit. En dat voelt goed.”