VillaPardoes ISO 9001 en 14001 Waalwijk CO2 Vrij

 

SEARCH
 

Relaties (stakeholders) aan het woord

imgJörgen Petersen
Jörgen Petersen
'Kwaliteit lijkt meer te kosten maar in wezen is dat niet zo'
imgImke van Herpen- De Bok
Imke van Herpen- De Bok
‘Ontzorgen. Schwartzmans maakt het voor onze nieuwe klanten volledig waar’
imgGaby Westelaken
Gaby Westelaken
‘Schwartzmans wil niet groot, maar goed zijn’
imgEvert Houweling
Evert Houweling
'Bikers4Bart stopt, maar Schwartzmans blijft het Duchenne Parents Project financieel ondersteunen'

 

  • ‘Schwartzmans wil niet groot, maar goed zijn’

    We doen al vijftien jaar zaken met Schwartzmans BV. Op facilitair vlak leveren ze een heel breed pakket aan ons. Van mopwagens tot schrobmachines. En tot volle tevredenheid. Je hoeft maar iets te vragen en het wordt geregeld. Het bedrijf zit structureel heel goed in elkaar. Daar heeft William lang aan gewerkt – en dat doet-ie nog. Wat verbetert kan worden voor de klant, wordt verbeterd.

    Als je elkaar zo lang kent, ontstaat er ook een band. Daarom sparren William Schwartzmans en ik een paar keer per jaar met elkaar. Dan hebben we het over de toekomst van onze ondernemingen. We zijn zelf heel hard gegroeid, dat gaat gepaard met groeistuipen. Hoe kun je daarop anticiperen? Zulke vragen passeren dan de revue. Met William kun je daar heel goed over praten, want hij is een ondernemer met een visie. Die visie is gevat in een boekwerk, waarin je heel helder kunt lezen waar Schwartzmans BV voor staat. Daar kunnen andere bedrijven wat van leren. In die visie speelt duurzaamheid een grote rol. En je komt erachter waarom hij er juist voor kiest om alleen de regio te bedienen. Schaalvergroting boeit William dus helemaal niet. Schwartzmans wil niet groot zijn, maar goed zijn. En goed zijn ze, anders houd je het nooit zo lang met elkaar vol.

    Author image
    • Gaby Westelaken
    • GWS de Schoonmaker
  • ‘Bikers4Bart stopt, maar Schwartzmans blijft het Duchenne Parents Project financieel ondersteunen’

    In september doen we met ons team voor de zevende keer met de Duchenne Heroes, een zeer pittige, zevendaagse mountainbiketocht van Luxemburg naar Nederland. Elke dag leggen we zo’n honderd kilometer af. Het wordt onze laatste tocht, want Bart van de Weijenberg is op 16 januari op negentienjarige leeftijd overleden. Wij stoppen, maar dat geldt niet voor Schwartzmans, zo heb ik begrepen. Het bedrijf wil Duchenne Parents Project financieel blijven steun door een ander team te sponsoren. Hij laat ‘Duchenne’ niet in de steek, dat is een mooi gebaar.

    Toen we zes jaar geleden voor de eerste keer meededen, was de firma Schwartzmans er ook al bij. Die hield toen een speciale actie, dat leverde tweeduizend euro op. Die actie werd op touw gezet doordat een van zijn medewerkers in zijn directe omgeving te maken had met Duchenne. En hij had een connectie met ons team. Daar is Schwartzmans op ingesprongen, ons initiatief had geen betere start kunnen krijgen. Daarna bleef William elk jaar financieel een steentje bijdragen. Schwartzmans kiest dus voor commitment. Ook konden we tijdens de tocht een beroep doen op zijn producten, maar die link lag er niet. Ook daarin denkt William mee: iets willen doen voor de samenleving moet je zo breed mogelijk ondersteunen.

    Author image
    • Evert Houweling
    • Bikers4Bart
  • ‘Op Tijd Betalen Thermometer is een unieke manier van sponsoren’

    Op facilitair gebied doet Villa Pardoes al langer zaken met Schwartzmans. Vanwege het ideële karakter van onze stichting – ernstig zieke kinderen met hun ouders een week lang een onbezorgde vakantie aanbieden – wilde William ons daarbij financieel ondersteunen. Daartoe heeft hij de Op Tijd Betalen Villa Pardoes-Thermometer bedacht. Voor elke op tijd betaalde factuur gaat er een bedrag naar Villa Pardoes. Het is een bijzondere en unieke manier van sponsoren.

    Die thermometer levert een win-win-situatie op. Schwartzmans is daardoor minder tijd kwijt met het nabellen van klanten, Villa Pardoes wordt ermee geholpen. Afgelopen jaar ging het om een bedrag van vierduizend euro. Daarmee kunnen we drie gezinnen een week vakantie aanbieden.

    Ik vind de Op Tijd Betalen Thermometer een fantastisch systeem. Daarom probeer ik het ook te ‘verkopen’ aan andere sponsoren. Onlangs is me dat gelukt. Deze organisatie zag er ook de benefits van in.

    Villa Pardoes wil graag met sponsoren samenwerken, het moet geen eenrichtingsverkeer zijn. Met Schwartzmans is dat gelukt. Een paar jaar geleden hield William een bijeenkomst voor zijn leveranciers. Dat deed hij bij ons, in theater de Poef. Die wederkerigheid voelt heel goed.

    Gert-Jan van Boxel, afdeling fondswervering Villa Pardoes


    Villa Pardoes brief (PDF)

    Author image
    • Gert-Jan van Boxel
    • Villa Pardoes
  • Diversey over Schwartzmans

    Author image
    • Pim Went
    • Diversey
  • ‘In één woord Schwartzmans omschrijven? Goud!’

    De contacten met onze klanten zijn altijd heel zakelijk. Toch heb ik één keer gezondigd, heb ik Schwartzmans een taart gestuurd om ze te bedanken voor de geweldig goede samenwerking. We kunnen werkelijk altijd op Schwartzmans rekenen. Als ik dat bedrijf in één woord moet omschrijven: goud. Alles is perfect geregeld. Je hebt er geen omkijken naar, heerlijk is dat. Als we met een probleem zitten - je kunt het zo gek niet bedenken -, is Schwartzmans er als de kippen bij om het op te lossen. Snel, adequaat, accuraat. Heel fijn is dat. Problemen kun je natuurlijk beter voorkomen. Bij Schwartzmans begrijpen ze dat heel goed, want met nieuwe producten of producten die in samenstelling zijn aangepast – denk aan schoonmaakmiddelen – krijgt onze huishoudelijke dienst uitleg en advies. Met reparaties, bijvoorbeeld aan de schrobmachines, proberen ze dat zoveel mogelijk op locatie te doen. Dan kunnen we het materiaal zo snel als mogelijk weer gebruiken. Lukt dat niet, dan gaat de machine naar hun werkplaats. Binnen een paar dagen krijgen we die weer terug. Bij Schwartzmans hebben ze een online bestelprogramma. Voor mij is dat heel handig, want ik heb met verschillende zorglocaties te maken, dus verschillende kostenplaatsen. Voorheen leverde me dat heel veel papierwerk op, nu regel ik mijn bestellingen met een paar muisklikken. We zijn genomineerd voor de prijs Gastvrij met Sterren. Een van de criteria is dat hoe schoon het is. Ook daar hebben we veel positieve geluiden over gehad. Dat hebben we mede te danken aan Schwartzmans.

    • Renate Langermans
    • coördinator facilitair Schakelring
  • ‘Ontzorgen. Schwartzmans maakt het voor onze nieuwe klanten volledig waar’

    Bij Schwartzmans zijn het absoluut geen dozenschuivers. Ze denken echt met je mee en maken het ontzorgen volledig waar. Dat merken we heel goed als we een nieuwe klant hebben. Schwartzmans zet haar ervaring in om een goede start - en dus meteen een goede indruk - achter te laten. Het bedrijf kijkt niet alleen mee wat opstartbestelling betreft voor die klant, of we bijvoorbeeld geen producten vergeten, maar ook richt Schwartzmans de werkwagen voor de schoonmaakmedewerker helemaal in met de losse artikelen die nodig zijn. Dat heeft twee grote voordelen: wij hebben onze handen vrij, hebben er geen omkijken naar. En we weten zeker dat het goed is geregeld. Dat geeft heel veel rust. Het is ook slim van Schwartzmans om het zo aan te pakken. Als onze klant tevreden is, blijft die bij ons. En blijven wij onze producten bij Schwartzmans afnemen.

    Hun ervaring gebruiken we ook als we met een probleem zitten. Bijvoorbeeld als een vloer niet goed schoon wordt. Schwartzmans komt kijken, komt met oplossingen – en lost het uiteindelijk op. In een bezoekverslag wordt aangegeven hoe het probleem is getackeld. Handig, op die manier kunnen we het voortaan zelf doen. En wordt er passant de kwaliteit van onze dienstverlening vergroot. De webshop van Schwartzmans geeft ons op verschillende niveaus managementinformatie, zodat we steeds inzicht hebben in ons verbruik per klant en voor geheel onze organisatie. Deze belangrijke stuurinformatie wordt door ons gebruikt om strategische beslissingen te kunnen nemen.

    Author image
    • Imke van Herpen-De Bok
    • Teamleider bedrijfsbureau Hofkens HIG
  • ‘Kwaliteit lijkt meer te kosten, maar in wezen is dat niet zo’

    Toen Jörgen Petersen tien jaar geleden besloot om Il Pranzo te beginnen - onder meer lunches verzorgen voor bedrijven, catering op maat en een lunchroom in Waalwijk - was hij er heel snel uit wie voor hem alles rondom schoonmaak en hygiëne zou moeten verzorgen: Schwartzmans BV. "Bij het bedrijf waar ik eerst werkte, deden we ook al zaken met William en zijn team. Tot volle tevredenheid van beide partijen." Jörgen roemt de service van Schwartzmans. "Bij nieuwe reinigingsmiddelen wil je weten hoe je dat precies moet gebruiken. Je moet dus geïnformeerd worden. Wat mij opvalt, is dat zijn medewerkers heel goed op de hoogte zijn van de ins en outs van de producten. Er wordt geen kletskoek verkocht. In onze branche is dat essentieel, want je werkt met voedsel. Dus moet je zeker van je zaak zijn." Ook over de kwaliteit van de producten is Jörgen heel content. "Je betaalt er wel meer voor. In eerste instantie denk je: daar kun je op bezuinigen. Dat idee laat je varen als je met de producten werkt. Ze zijn efficiënter, dus ben je eerder klaar. Je verdient het dus terug op de arbeidskosten. Bovendien komt het de hygiëne ten goede." Schwartzmans omarmt het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Il Pranzo levert daar ook een bijdrage aan. "We betalen ruimschoots op tijd de leveringen. Dus gaat er een deel van de factuur naar Villa Pardoes. Mooi dat William dat doet. En passant maken ook wij daar deel van uit. En dat voelt goed."

    Author image
    • Jörgen Petersen
    • iL Pranzo in Waalwijk
Sluiten
Terug naar 'Van strategie tot oplossing'